Pārdomas par uzņēmumu sociālo tīklu profiliem

Nav nekāds pārsteigums, ka kļūstot populārākiem sociālajiem tīkliem, pirms dažiem mēnešiem, klienta Twitter uzņēmuma profilam parādījās arī viltus profils gan Twitter, gan Facebook (turpmāk FB). Neskatoties uz to, ka uzņēmumiem ar samērā zināmu popularitāti un atpazīstamību viltus profili parādās laiku pa laikam un ir ierasta lieta, šim pievērsu lielāku uzmanību, jo tas kopš parādīšanās vienas dienas laikā bija paspējis iegūt ~800 Twitter sekotājus. Kas zina cik godprātīgi bija šī konta autora nodomi tālākā nākotnē. Šajā profilā bija tikai daži tvīti, kuri visi vienādi veda uz izveidoto FB viltus lapu, bez jebkādām citām rosinošām darbībām. Jautājums, kā nepilnas nedēļas laikā, neko tā īsti arī nedarot, iegūt vairāk sekotājus, kā uzņēmuma oficiālajam profilam, kura mūžs ir vismaz viens gads tā arī netika atbildēts, palika tikai dažādi minējumi pašu darbinieku starpā.

Neatkarīgi no tā, ka savā ziņā, tas, ka tieši šim uzņēmumam esošais viltus profils var liecināt arī par attiecīgā zīmola vērtības apliecinājumu, tik un tā šādu situāciju negribējām turpināt pieļaut un tā atstāt. Pēc būtības tika neatļauti lietots arī uzņēmuma zīmols, sākām domāt kā rīkoties, kas noveda pie sekojošiem secinājumiem un ieteikumiem.

  • Twitter kontus, kas apliecina identitāti (verified account) un tiem līdzās Bio aprakstam atrodas zila emblēma, diemžēl, vairs nav iespējams pieteikt.
  • Viens no veidiem, kā papildus apliecināt, ka tieši tava pārstāvētā uzņēmuma konts ir autentisks, ir ievietot uzņēmuma mājas lapā sociālo tīklu ikonas un saites uz tiem.
  • Apbruņoties ar lielu pacietību un būt gataviem sazināties ar attiecīgo sociālo tīklu pārstāvjiem, lai pierādītu savu autentiskumu un panāktu viltus kontu dzēšanu (šobrīd, manuprāt, ļoti veiksmīgi to ir panākusi Katoļu baznīca, kad tika izdzēsts kardināla Pujata viltus konts).
  • Laikus reģistrēt uzņēmuma preču zīmi Patentu valdē, lai, ja nepieciešamības gadījumā nākas ko pierādīt, Jums viss jau ir kārtībā un nav pēdējā brīdī nekas steigā jākārto.

Pret šādām situācijām, manuprāt, ļoti labi jau laikus ir nodrošinājušās Draugiem.lv lapas, kur ir iespējams piereģistrēt uzņēmuma oficiālās lietišķās lapas par tīri simbolisku samaksu.

Lai vai kā, manā gadījumā viss beidzās labāk, kā bija plānots, jo pēc nedēļas šis viltus profilu izveidotājs pats tos bija dzēsis, tā arī mums neuzzinot viņa iemeslus un apsvērumus nedz kontu izveidošanai, nedz dzēšanai.

Līdzīgi raksti

Komentāri

Šis raksts tika izveidots 02, 12, 2011 pulkst. 1:45 pm ievietots Pārdomas. You can leave a response, or trackback from your own site.