Osmos spēles apskats
Osmos noteikti ir lieliska indi spēļu izstrādātāju Hemisphere spēle, kuras gameplays ir balstīts uz fiziku. Spēlē tu esi mazs puteklītis kosmosā, kuram galvenais uzdevums ir absorbēt pārējos (mazākos puteklīšus), lai kļūtu par vislielāko, pretējā gadījumā spēle ir beigusies, jo tevi absorbē citi lielāki putekļi. Uz priekšu virzīties ir iespējams izspiežot masu no sevis. Sevis dzīšana uz priekšu ir jāvirza ļoti uzmanīgi, jo to darot, tu paliec ar vien mazāks – tu saraujies par ar vien mazāku puteklīti. Līdz ar to spēle pamatā, bieži ir jāspēlē bez steigas, vadoties pēc principa – labs nāk ar gaidīšanu. Spēles progress notiek sākot ar mēreniem līmeņiem, virzoties uz ar vien sarežģītākām pasaulēm, kurās ir jauni sarežģījumi ceļā, lai taptu par vislielāko. Jaunajās pasaulēs nāksies sastapties ar pievilcējspēku, no kura ir jāizvairās, repulsoriem un citiem gudriem kosmosa putekļiem, kuriem ir līdzīgas īpašības kā tev un, kuri mēģinās tevi apsteigt, vai izsūkt no tevis masu.
Tradicionālais spēles veids nosaka, ka tu esi aktīvs mazs puteklis, kuram jākļūst par vislielāko putekli starp neaktīviem putekļiem. To iespējams paveikt absorbējot ar vien vairāk un vairāk mazos putekļus, pretējā gadījumā nejauši uzskrienot virsū lielākam, spēle ir beigusies un jāsāk viss no sākuma. Tas, ka pārējie putekļi ir neaktīvi, nenozīmē, ka tie nekustas. Kustinot savu putekli tu, izstumjot ārā masu vari iekustināt arī pārējos putekļus, kuri var savā starpā savienoties un arī kļūt lielāki tevi pat apsteidzot. Tas var izklausīties pavisam vienkārši tomēr, lai pats varētu kustēties uz priekšu, tu izstum ārā masu un paliec mazāks. Jo ātrāk tu vēlies kustēties uz priekšu, jo vairāk masu tu izstum ārā no sevis, visu masu, kuru tu izspied no sevis, var noķert cits puteklis, kas ļaus viņam palikt lielākam…
Izpildot vairākus spēles līmeņus galvenais spēles uzdevums var nedaudz pamainīties, piemēram, nevis tikai kļūt par vis lielāko, bet gan absorbēt kādu citu konkrētu putekli (lai gan, lai to izdarītu, tev arī jākļūst lielākam par šo putekli), kurš, savukārt paniski no tevis bēg, ja ir mazāks par tevi, vai dzenas tev virsū, ja ir lielāks.
Spēles sākumā ir neliela pamācība, lai saprastu, kā tavs puteklis kustas, izpiežot masu un virzās uz priekšu, lai saprastu galvenos spēles kustības principus.
Jāatzīst, ka arī šī ir viena no spēlēm, kur mūzika pilnībā rada noskaņu un atbilst spēlei. Ne velti paši spēles izstrādātāji iesaka to spēlēt, izmantojot austiņas, lai netraucētu apkārtējie vides trokšņi un varētu pilnībā izbaudīt spēles atmosfēru.
Atkarībā no tava putekļa izmēra, spēli ērtākai spēlēšanai vari gan pietuvināt, gan attālināt, kā arī “patīt laiku uz priekšu”, vai to palēnināt, lai veiksmīgāk izvairītos no citiem kosmosa putekļiem.
Spēle noteikti ir nomierinoša un tā pamatā atšķras no mainstrīma spēlēm. To noteikit ir arī interesanti vērot blakussēdētājam no malas. To spēlējot ir grūti sadusmoties tā, lai planšetdatoru, vai telefonu būtu vēlme mest pret sienu, jo kaut kas ir pārāk kaitinošs, bet vēl pietur spēlē. Gluži otrādi, to ir vēlme spēlēt vēl un vēl, pat tad, ja kāds no līmeņiem ir jau iziets, ir patīkami to vienkārši paveikt vēlreiz.
Šā gada jūlijā Osmos piedzīvoja arī bezmakas atjaunājumus priekš iOS ar iespēju spēli spēlēt divatā, vienam pret otru, ko noteikti iesaku arī pamēģināt. Spēle idejas ziņā patiesībā ir samērā ļoti vienkārša, tomēr tā nezaudē interesi par tās spēlēšan un vēlmi to darīt atkārtoti.
Ne velti 2010. gadā Apple atzina Osmos par labāko gada spēli. To spēlējot tu turpini ticēt, ka ir spēļu izstrādātāji, kuriem rūp pati spēle un tās kvalitāte, nevis tikai vaids kā nopelnīt naudu ar spēļu izstrādi.
Spēle pieejama gan uz iOS, gan Android ierīcēm, kā arī uz Windows, Mac un Linux. (Vis ērtāk, noteikti, ir to spēlēt uz kāda planšetdatora).