Machinarium spēles apskats
Pavisam nesen izspēlēju lielisku kvestu spēli – Machinarium. Ņemot vērā, cik šī spēle, manuprāt, ir perfekti nostrādāta līdz pēdējai vissīkākajai niansei, nolēmu sīkāk padalīties arī ar citiem.
Spēlei ir 3 iezīmes, kuras to padara par vēl aizraujošāku, vienai otru pastiprinot. Tās ir: sižeta izspēle, spēles grafika un, protams, mūzika.
Spēles sižets ir par mazu robotiņu, kurš dodoties uz pilsētu atklāj, ka divi ļaundari vēlas uzspridzināt tās torni. Spēle sākas ar to, ka robotiņš īsti nav savā kārtībā un ir jāatrod tā trūkstošās detaļas, lai viņš būtu spējīgs doties glābt pilsētu. Jau vēlāk viņš paspēj gan nonākt cietumā kur viņu uzrauga ļaundari, gan no tā izkļūt un atklāt, ka viņa draudzene ir nolaupīta un ieslodzīta, lai gatavotu ēst. Jau vēlāk, lai arī draudzeni viņš vēl nespēj atbrīvot, tā viņam palīdz doties tālāk glābt pilsētu. Brīdī, kad viņam izdodas neitralizēt spridzekli, varētu šķist, ka spēle jau ir galā, bet nē, vēl taču jāatbrīvo ieslodzītā draudzene! Viņš nonāk vietā kurā kā izrādās sākās viss stāsts. Torņa augšā, kur viņš satiek savu draugu. Robota atmiņās parādās, ka viņi trijatā kopā ar draudzeni tur labi pavadījuši laku un bijuši laimīgi. Šī kā izrādās ir tā vieta no kuras draudzene tika nolaupīta, draugs palicis nelietojams (kā robots) un viņš pats izmests ārpus pilsētas izgāztuvē (kur spēle iesākās un bija nepieciešams viņu salikt atpakaļ pa detaļām). Protams, finālā viņš palīdz gan draugam atveseļoties, gan izglābj draudzeni, atvadās un laimīgi abi aizlido.
Tomēr vislielāko pārsteigumu sagādā brīdis, kad galvenais varonis robotiņš kopā ar draudzeni laimīgi dodas prom un ceļā notiek avārija… aizlido divas robotu dvēselītes.
Spēles sižets tiek atrisināts caur daudz maziem dažādiem āķīgiem uzdevumiem, kuri savā starpā ir saistītāki nekā pašā spēles sākumā varētu šķist. Līdz ar to, katra mazākā darbība, kura tiek veikta nenotiek tā pat vien, bet ar noteiktu tālāku mērķi.
Vēl, manuprāt, viena daļa spēles panākumi, bez mīklainā sižeta, slēpjas tajā, ka sižets un uzdevumi netiek izskaidroti caur dialogu, bet gan ar ilustrāciju un domu mākoņu palīdzību, līdz ar to tai nav nepieciešami tulkojumi, vai perfektas angļu valodas zināšanas.
Ja mīklainajos uzdevumos jūties pavisam iesprūdis un nekādi netiec tālāk, spēles izstrādātāji piedāvā divu veidu mājienus, jeb hintus. Tie ir pieejami katrā spēles ainā, jeb līmenī. Viens no veidiem noteiktajā līmenī pasaka priekšā tikai vienu noteiktu darbību, kuru nepieciešams izdarīt pašā sākumā, bez jebkādiem tālākiem mājieniem. Otrs jau ir nedaudz grūtāk pieejams, jo nākas izspēlēt mazu mini spēlīti, lai atvērtu padomu grāmatu, kurā ir parādītas darbības, ko var veikt attiecīgajā līmenī. Arī šīs darbības ir parādītas ar ilustrācijām, bez dialogiem un paskaidrojošiem tekstiem. Ja domājat, ka šādi spēli iziesiet nemaz nepiepūlot smadzenes, tad maldāties, jo tiek parādītas tikai tās darbības, kuras iespējams veikt tikai noteiktajā līmenī (spēles vietā) un tās nevar attiecināt uz spēles hronoloģisko secību, lai to izietu.
Papildus spēles noskaņu katrā līmenī un spēlē kopumā noteikti paspilgtina gan spēles vizuālais noformējums, gan mūzika, kura mainās atkarībā no katra līmeņa atsevišķās noskaņas. Neskatoties uz to, ka spēles grafika no pirmā acu skatiena varētu šķist nedaudz drūma, spēles robotiņš tik un tā vairāk liek justies jautri ar savu uzvedību un liek pasmaidīt ne vienu reizi vien.
Ja Tev patīk mīklas, kvesti, dažādas mini spēles, tad tā ir domāta arī Tev!
Šie noteikti ir manis vērtīgāk iztērētie 5$
Spēles mājas lapa: http://machinarium.net/demo/
Spēles mūzika: http://store.floex.cz/album/machinarium-soundtrack