Kāpēc cilvēki seko uzņēmuma profiliem sociālajos tīklos?
Augot sociālo tīklu lietotāju skaitam, arvien vairāk parādās arī dažādu uzņēmumu sociālo tīklu profili. Tādēļ, pirms kāda laika nolēmu veikt mini pētījumu par to, kādu motīvu vadīti tad mēs galvenokārt izlemjam sekot, kādam no uzņēmuma sociālo tīklu profiliem.
Manā mini pētījumā kopumā piedalījās 43 respondenti (22 vīrieši un 21 sieviete, vidējais vecums, 22,3 gadi), no kuriem 65,1% seko kādam uzņēmuma profilam kādā no sociālajiem tīkliem.
Kā visvairāk atzītais iemesls kādēļ cilvēki seko uzņēmuma profiliem sociālajos tīklos ir, jo viņi izmanto attiecīgās kompānijas produktus/pakalpojumus (80%), kam tur pat blakus ir otrs atzītākais iemesls: jo tas ir ātrāks veids kā uzzināt par to piedāvājumiem un jaunumiem (76%).
No atbildēm arī izriet, ka cilvēki tādējādi nejūtas tuvāk attiecīgajam uzņēmumam un interesanti, ka tik populārās kampaņas, kad par sekošanu tiek piedāvāts laimests, vai atlaide, nemaz no aptaujātajiem negūst vairākuma atsaucību, jo šo kā iemeslu min mazāk kā puse aptaujāto – 46% (bet iespējams viņi to tikai neatzīst).
Vēl kā populārākais iemesls, kādēļ sekot uzņēmuma profiliem sociālajos tīklos ir, lai uzzinātu jaunumus, ko atzīmēja 86% no respondentiem, kuri seko uzņēmumiem sociālajos tīklos. Otrs populārākais iemesls tiek minēts, lai izklaidētos (52%).
Savukārt tādus iemeslus kā, lai veidotu komunikāciju ar attiecīgo uzņēmumu (46%), iegūtu domubiedrus (46%), gūtu sociālo atziņu (46%), gūtu piederību attiecīgajai sociālajai grupai (36%), būtu eksperts (32%) un, lai izceltos starp pārējiem (20%), atzīmēja mazāk kā puse no aptaujātajiem respondentiem, kuri seko uzņēmuma profiliem sociālajos tīklos.
Kādēļ cilvēki izvēlas pārtraukt sekot uzņēmuma profiliem sociālajos tīklos?
Par iemeslu kādēļ cilvēki izvēlas pārtraukt uzņēmuma profiliem sociālajos tīklos, no tiem, kas atzīmēja, ka to ir darījuši, kā biežāko iemeslu min to, ka uzņēmums pārāk daudz sazinās un ir pārāk aktīvs, kas ir 59% gadījumu kā arī, tie sniedz nenozīmīgu informācijas saturu (77%). Iemesli, kad uzņēmums rīkojas bezatbildīgi pret saviem klientiem (44%), ir neaktīvs profils (41%), vai cenzētu lietotāju pausto saturu (35%) nav tik noteicoši, lai pārtrauktu sekošanu.
Vēl piebildīšu, ka puse no aptaujātajiem seko vidēji 1-3 uzņēmuma sociālo tīklu profiliem. 4-6 uzņēmuma profiliem seko 18,%, 7-9 uzņēmuma profiliem seko 13% un atlikušie izvēlas sekot vairāk kā 10 uzņēmuma profiliem sociālajos tīklos.
No tā varam secināt ka, ja pārstāvi kādu uzņēmumu kādā no sociālajiem tīkliem, atceries, ka tavi sekotāji ir arī tava produkta, pakalpojuma lietotāji, viņi vēlas uzzināt aktuālos jaunumus piedāvājumus no tevis, vēlams brīdī, kad šis jaunums ir ‘svaigs‘, liekot sekotājam justies, ka viņš to uzzina vēl pirms citiem. Un, protams, nepārspīlēt ar informācijas plūsmu, lai neradītu vēlmi pārstāt par tevi interesēties.