Iespēja attiekties no reklāmu saņemšanas

Jau kādu laiku, uzbāzīgas spam reklāmas kļuvušas pārāk kaitinošas. Vienā variantā tās regulāri pamanās nonākt manā e-pastā bez iepriekšējas piekrišanas, piedāvājot iegādāties pat kapakmeņus ar atlaidi, otrā variantā – saņemu reālu un bezjēdzīgu makulatūras kaudzi pasta kastītē ar pēdējiem akcijas piedāvājumiem, kādā no tuvējiem lielveikaliem…

Protams, iespējams liela daļa mārketinga ‘guru’ tagad man varētu vēlēties iebilst, jo uzskata, ka reklāma ir labākais veids kā radīt pieprasījumu pēc produkta vai pakalpojuma, kā arī reklāma pastkastītē ir labākais veids, kā tikt pie ‘pareizajiem’ klientiem par zemām izmaksām. Tomēr, ja e-pasta mārketinga aktivitātēm kaut kādā mērā vēl ir iespējams noteikt efektivitāti, tas kā ir ar pastkastītē nonākušajām reklāmām, cik procentuāli tās vispār lasa un cik procenti no tiem, kas izlasa tā ietekmē reāli arī iegādājas reklamēto preci, vai pakalpojumu ir jau daudz grūtāk, vai pat nereāli nosakāms, līdz ar to lielu jēgu personīgi es no tā nesaskatu. Vairāk gan gribu vērsties nevis pie efektivitātes, bet gan patērētāja tiesībām un reklāmas regulējumiem.

Ar e-pasta spamu vairāk, vai mazāk viss ir skaidrs. Likums paredz, ka ikvienam no mums ir tiesības atteikties no turpmākiem komerciāla rakstura sūtījumiem un šai bezmaksas iespējai ir jābūt arī katrā nākošajā paziņojumā, lai mana e-pasta adrese vairs netiktu izmantota (diemžēl ir arī izņēmumi, piemēram, EHR) Kā arī cita veida komunikācija no uzņēmuma puses ar mani var notikt tikai tad, ja esmu devusi piekrišanu, kā tas visbiežāk notiek, aizpildot kādas uzņēmuma anketas un atzīmējot, ka piekrītu saņemt informatīvos materiālus.

Tomēr ar tradicionālā pasta pastkastītēm ir daudz lielāka neskaidrība. Teorētiski pēc būtības tā ir reklāma, kurai nav adresāta.

Šobrīd tiek regulēta tikai reklāmas izvietošana publiskās vietās un elektroniskajos sūtījumos, savukārt reklāma pasta sūtījumos pagaidām vēl netiek regulēta (ja tiek, lūdzu labojiet mani).

Uz doto brīdi Pasta likums paredz, ka tradicionālie pasta pakalpojumi ir vēstuļu savākšana no piekļuves punktiem, šķirošana, pārvadāšana un to ievietošana adresāta pasta kastītēs, ja tie nepārsniedz pasta kastītes izmērus, tomēr pasta pakalpojums likuma izpratnē nav neadresētas reklāmas izplatīšana. Līdz ar to, pasts nebūs īstā vieta, kur vērsties ar vēlmi atteikties no šīm reklāmām un piedāvājumiem un reāla risinājuma uz doto brīdi, kā no tā atteikties nav. Jo reklāmas pasta kastītēs mēdz ievietot nevis pastnieki, bet gan reklāmas pakalpojuma sniedzēji.

Jebkurā gadījumā, ceru, ka ar laiku tiks pieņemti kādi grozījumi, kas ļaus man atteikties no šiem reklāmas sūtījumiem. Tajā pašā laikā, domājot globālāk, būtu arī lietderīgi saudzēt koksni, ņemot vērā kādi apjomi varētu tikt pasaudzēti bez šīm reklāmām, un uzņemties arī atbildību par to paši uzņēmumi.

Citi raksti

Komentāri

Šis raksts tika izveidots 24, 08, 2011 pulkst. 2:09 pm ievietots Interesanti, Pārdomas. You can leave a response, or trackback from your own site.