Augusta apskats #gamedevlv
Pēc jūlija bagātīgajiem notikumiem, augusts, šķiet, nedaudz bēdīgāks un pliekanāks. Lai arī ievērojami lieli notikumi nav bijuši, prieks redzēt, ka daudzi no manā redzes lokā esošajiem izstrādātājiem tiešām turpina iesākto darbu, publicē spēļu atjauninājumus un papildinājumus, gatavojas demo versijas publicēšanai un par citiem pat raksta Rock Paper Shotgun un Gamasutra, un citi nozarē pamanāmi informācijas resursi.
Nauris Amatnieks, kurš pēdējā laikā vairāk ir pievērsies pikseļmākslai, publicēja meža stila tailu setu, kurš piemērots spēlēm ar skatu no augšas. Manuprāt, izskatās ļoti glīti un arī samaksa ir adekvāta, ņemot vērā, ka ar tā, palīdzību vari jau būvēt kādai spēlei pamatu.
Augusta sākumā norisinājās arī Unicon 2019. Šis pasākums apvieno kospleja, e-sporta, komiksu un citus hobijus, kā arī ar katru gadu aug ar vien plašāk. Teju jau kā tradīcija šajā pasākumā ir arī Latvijas Spēļu izstrādātāju asociācijas stends ar pašmāju izstrādātāju radītajām spēlēm, jo īpaši tādām, kuras vēl ir tikai izstrādes stadijā un ir apmeklētājiem ir iespēja būt vieniem no pirmajiem spēlētājiem. Arī pašiem izstrādātājiem šī ir lieliska iespēja saņemt atsauksmes par savu spēli klātienē. Lai arī šogad spēļu nebija daudz, ceru, ka šī tradīcija un ataucība no pašiem izstrādātājiem saglabāsies arī turpmāk.
Arī šomēnes Uzkapajam spēlēja Latvijā radītās spēlēs un straumēja tās savā YouTube kanālā. Šoreiz tika spēlētas Point&Sin, Gobits Adventure, Adventuring Gentleman, Stupid Beast un Merchant of the Skies.
Lai arī pamatā rakstu un pievēršos video spēlēm, manuprāt, ir arī vērts pieminēt Brain Games un viņu radītās ICECOOL spēles čempionātu ASV. Par to kā gāja un plašāk par pašu pasākumu vari lasīt viņu bloga ierakstā.
Šomēnes Brain Games, iegādājoties lietuviešu galda spēļu, pužļu un rotaļlietu mazum un vairumtirdzniecības uzņēmumu New Media Publishing, kļūst arī par plašāko galda spēļu veikalu ķēdi Baltijā. Plašāk par to vari lasīt šeit.
Vēl pavisam pozitīva ziņa galda spēļu jomā, ICECOOL2 ieguva gada balvas titulu no Creative Child Magazine.
Mēneša izskaņā notika jaunrades festivāls iNOVUSS, kurā ar saviem stāstiem un diskusijām piedalījās personības no visdažādākajām nozarēm. Tie, kuriem intresēja spēļu izstrāde, varēja doties uz sarunu par Latvijas spēļu izstrādātājiem globālajā tirgū.
Mēneša izskaņā sagaidījām arī MicroTown agrīnās versijas spēles relīzi Steam veikalā.
Ja pats esi spēļu izstrādātājs, tad, iespējams, ir vērts pieteikt kādu no savām spēlēm Baltic Sea Awards un CEEGA konkursiem. Ja atbilsti konkursa kritērijiem, tad iesaku nekautrēties un to tik tiešām arī darīt.
Īsumā tas šķiet arī viss, priecāšos par ziņu, ja esmu ko svarīgu palaidusi garām.